Interview Anita Kwakman en Roel Heetman van X-Ray

Je moet geen nagellak verkopen
Roel Heetman en Anita Kwakman zitten met X-Ray in het prachtige, oude treinstation van Vogelenzang. Hun vak: marketing en communicatie. Roel is de creatieve man en verzint van alles en Anita organiseert Roel, en alles er omheen. Het is een gedreven team dat voor ons zit. Het een na het andere voorbeeld en anekdote over hun werk(ervaringen) rollen over tafel. Aan de muur en in een map is het werk te zien voor de meest uiteenlopende opdrachtgevers. Van campagnes voor onroerend goed tot en met HRM Highway. Voor AEGON tot en met MeerBusiness, Tomado en het slimme loyaltyprogramma Zebra-iD.
Roel en Anita hebben het gezellig gemaakt. De haard(!) is aan, hond Charlie slaapt en de koffie geurt veelbelovend.

Achtergrond
Anita: Ik kom uit de wereld van de bedrijfsfilms. Als producer maar ik schreef ook scripts en regisseerde als het zo uitkwam. Bij een netwerkbijeenkomst kwam ik Roel tegen en intussen werken we al jaren samen. Maar ik werk ook nog voor mezelf. Ik maak nog af en toe films en ik heb ReclaMiep, een ‘regel’bedrijfje om het MKB op een slimme manier te helpen aan betaalbare communicatie.
Roel: Ik heb jarenlang gewerkt voor allerlei grote reclamebureaus. Als laatste bij McCann-Erickson als creatief directeur. Ik droomde al jaren van die baan, kon ik eindelijk het werk maken dat ik goed vond. Nou dat viel tegen, ik zat alleen maar te vergaderen. Ik heb het nog drie jaar volgehouden. Daarna ben ik voor mezelf begonnen, met X-Ray. Zo min mogelijk vergaderen en zoveel mogelijk creatieve oplossingen bedenken.

X-Ray
Roel: Communicatie is echt een vak apart. Veel mensen maken vaak de klassieke denkfout door te vertellen wie ze zijn en wat ze doen. Maar dat is geen communicatie maar eenrichtingsverkeer. Ik zeg altijd: je moet geen nagellak verkopen maar het heerlijke gevoel mooie handen te hebben. Uitgaan van de interesse en de belevingswereld van je doelgroep en hen daarop aanspreken met de juiste emoties.
Anita: Vooral projecten die lastig zijn of vast zitten zien we als een heerlijke uitdaging. Kom maar op!

MB
Roel: Ik ben niet zo’n netwerktijger maar het belang ervan zie ik zeker. Ik ga zo veel mogelijk naar MeerBusiness bijeenkomsten, en inderdaad, ik ben achteraf altijd blij dat ik gegaan ben.
Anita: MeerBusiness is gewoon een prachtig middel om mensen te ontmoeten en lijntjes te leggen. MeerBusiness brengt meer, maar je moet dus wel achter dat scherm vandaan komen.

MB Partner
Roel: Partner? Anita en ik zijn al jaren partners.

Jeugd
Roel: In deze tijd kan niemand stil staan. Iedereen moet zichzelf voortdurend opnieuw uitvinden. Daar hebben we ook ander impulsen en jonger denken bij nodig. MeerBusiness mag de deur wijd openzetten wat mij betreft.
Anita: Van mij mogen er heel veel jonge mensen bijkomen. Dat geeft zoveel nieuwe energie, nieuwe kennis en inzichten.

Kennismaken
Roel: Ik wil deze vraag graag anders beantwoorden, kennismaken met een project, niet met een mens. Ik wil graag betrokken raken bij een grote promotiecampagne voor de regio Schiphol/Haarlemmermeer, als die er ooit komt. Daar loop ik al zoveel over na te denken. Dit stuk Nederland is zo in ontwikkeling, dat zou ook eens goed verteld en uitgedragen moeten worden. Ik heb daar al allerlei ideeën over in mijn hoofd.
Anita: Ik zou graag wat willen doen aan de campagne ‘De Beuk erin’ van de Beukenhorst. Die is echt toe aan een likje verf.

Tip
Anita: Bij een netwerk bijeenkomst gaat het niet om de zaken. Ik wil het gewoon gezellig hebben en mensen beter leren kennen. Dan komt de business vanzelf.
Roel: Je hebt van die mensen die op een netwerkbijeenkomst hallo zeggen, je een kaartje geven en vervolgens meteen weer weg zijn. Zonde van het kaartje.

Geheim
Roel: Er zijn niet zoveel mensen die het zien maar eigenlijk ben ik best verlegen (moest ik van Anita zeggen).
Anita: Ik heb geen geheimen, ik ben een open boek als je de juiste vragen stelt.

Word ook MeerBusiness member!Word ook Member! Aanmelden nieuwsbriefNieuwsbrief
Facebook Twitter LinkedIn YouTube Flickr
Kies uw regio
MeerBusiness Nieuws
MeerBusiness Nieuws RSS
Foto's 13e MB Netwerk- en Haringparty 28 juni
&n...
Lees meer...
De 4 grootste misvattingen over BHV-trainingen
    ...
Lees meer...
De formule voor zorgeloos werkgeverschap
  ...
Lees meer...
Out of the box producten met de kracht van Dutch Design
...
Lees meer...
Kortebaandraverij Hoofddorp 15 juli
    ...
Lees meer...
   
Meer nieuws items
MeerBusiness Agenda
MeerBusiness Agenda RSS
Datum: 07-09-2017
MeerLive
Lees meer...
Datum: 12-09-2017
2e Intertraining Netwerk- en Mosselparty
Lees meer...
Datum: 14-09-2017
NOVOTEL NEIGHBORHOOD DRINKS - TAKE OFF Music Event edition!
Lees meer...
Datum: 19-09-2017
MB Circle of Connection 2017 - 2018 MeerBusiness Haarlemmermeer & Schiphol
Lees meer...
Datum: 21-09-2017
MB Landgoed Olmenhorst 1e Netwerk event
Lees meer...
Datum: 25-09-2017
MB 2.0 Netwerken & Blenden bij De Wijnzaak
Lees meer...
Datum: 27-09-2017
MB Diner "A taste of Autumn
Lees meer...
Datum: 03-10-2017
The Guts Award 2017
Lees meer...
Datum: 17-10-2017
Haarlemmermeers Ondernemerscongres
Lees meer...
Datum: 17-10-2017
SalesDIVA Masterclass
Lees meer...
   
Meer agenda items