Dunweg heeft een nieuw jasje

07-02-2025

In een tijd van groei en verandering kiest Dunweg Uitvaartzorg voor een nieuwe uitstraling die recht doet aan zowel het verleden als de toekomst. Ontdek hoe Dunweg met deze vernieuwing klaar is voor de toekomst, zonder de waardevolle geschiedenis uit het oog te verliezen.

Alexander van der Pijl geeft aan. “We kunnen terugkijken op een mooie en lange geschiedenis. We zijn er voor zoveel mensen geweest. En we willen ervoor nog veel meer mensen zijn, door hoge kwaliteit uitvaarten te verzorgen en de betrokkenen te ontzorgen.

We proberen zo goed mogelijk te reflecteren naar de wensen van de overledene en nabestaanden. We reflecteren op het leven van de ander, de persoon, het type mens, terugblikkend. Door de mooiste reflectie te creëren, komen we allemaal vooruit.”

Dit is terug te zien in het nieuwe logo.  De bogen onder en boven geven reflectie aan, maar geeft ook aan het leven (of een afscheid) zo ‘volledig en rond mogelijk te maken’. Het nieuwe logo en merkelementen geven het familiebedrijf een frisse, eigentijdse uitstraling zonder de historische waarde van de naam Dunweg te verliezen. “De nieuwe stijl weerspiegelt wie we nu zijn, maar ook waar we vandaan komen,” aldus Alexander. 

De huisstijl is inmiddels doorgevoerd in alle communicatie-uitingen, van website tot foldermateriaal tot wagenpark en wordt enthousiast ontvangen door zowel medewerkers als klanten.

Een uitvaart in stilte?

Edwin (71) overleed tijdens zijn vakantie met Henriette (69). Henriette belde in paniek, wat moest zij doen? Zij waren net begonnen aan een mooie reis door Zuid-Europa. “We zijn nu in Marseille in het ziekenhuis en Edwin is overleden”, zei ze door de telefoon. “Waar moet ik beginnen?”Onze camper staat nog in Sausset-les-Pins, hier ongeveer een uur vandaan”

Wij verzorgden de repatriëring van Edwin en na een week was hij weer thuis in Nieuw-Vennep. Tevens hadden wij geregeld dat de camper weer naar Nederland zou komen. Henriette kwam met hetzelfde vliegtuig waarmee ook Edwin werd vervoerd. Het was een emotionele vlucht. Wat eens zo mooi begon, was abrupt geëindigd.

Samen regelden wij de uitvaart.  Het moest een uitvaart in stilte worden. Alleen voor ongeveer 35 genodigden. “Je kent toch wel van die veel te grote, oude mannen, die op Kreidler brommers toeren maken door de regio”? Jazeker, lachte ik,  geen idee waarom dit nu ineens naar voren kwam. “Nou, Edwin heeft er ook zo een”. Edwin was voorzitter van de historische brommerclub. “Als we vanuit ons woonhuis naar het crematorium rijden, dan zullen zij de rouwstoet begeleiden. We willen dan ook een extra rondje door het dorp rijden”. En zo ging het ook. 

Op de dag van de uitvaart stond de straat vol met 33 te grote, oude mannen op brommers, gevolgd door de rouwauto. Henriette kwam naar buiten en schoot vol. Al die brommervrienden van de club. Wat een betrokkenheid. Het overviel haar. Ik ging naast haar staan en gaf een knikje naar de voorste brommerrijder. Ineens startten alle brommers. Een geweldig kabaal. 

Ik keek Henriette aan. En vroeg: een uitvaart in stilte toch? Ze moest lachen en keek mij aan. “Ja, zo wil ik het”.

Inloopspreekuur
Elke eerste woensdag van de maand heeft Dunweg Uitvaartzorg van 9.00 – 10.00 uur een inloopspreekuur. Loop gerust bij ons binnen als u informatie wilt over wat er komt kijken bij een uitvaart. De koffie staat klaar!

·       023-563 35 44

·       Achterweg 40, Hoofddorp

·       info@dunweg.nl

Aanmelden nieuwsbrief

Vul je e-mailadres in om je in te schrijven voor de nieuwsbrief.
Nieuwsadvertentie kopen >>